Närvarande:
Jan Hällgren
Erika Boström
Ulf Lundberg
Thomas Pettersson
Lars Hällgren
Ann-Louise Wik
Doris Segerlund
Anki Forsmark
Mötet öppnas.
Svårigheter med att hålla reda på vem som har nyckel till folkan samt hur många som finns ute. Nytt kod-lås diskuteras. Det kostar ca 4000kr. Detta system kräver lite administration i form av listor på vilka som har ett kort/chip samt att chipen ska kodas och kodas av. Thomas kollar upp detta.
Erika skriver en bilaga med allmänna ordningsregler vid uthyrning av folkan, cafeterian och stugorna. Denna bilaga ska lämnas ut till de som hyr lokalen vid enstaka tillfällen eller för en period.
Lars informerar: KAIF har hyrt folkan för innebandyträning från och med vecka 37. Måndag mellan kl. 17-21, tisdag mellan kl. 18-21 och torsdag mellan kl. 17-20. Onsdag är ej uthyrt med anledning av barnkvällarna som varit tidigare år. Boccia-gänget har hyrt söndagar mellan 16-20 from 6/9 och Skega-Seals har hyrt söndagar mellan 20-21 form 6/9.
Lars har gjort ett grovjobb med att tömma soprummet. Där fanns skräp och sopor från då ”Adam var Länsman” och det var larver och dylikt i rummet. Äckligt!! Förslagsvis bommas soprummet igen och vi köper in en större soptunna. Ulla kollar med kommunen och beställer en större soptunna än den vi har.
Janne har kollat med Drängsmarks folkets hus som sökt bidrag från Kommunen och Boverket för att borra bergvärme. De fick en stor del av kostnaden i bidrag. Vi bör söka bidrag för att gräva jordvärme alternativt borra bergvärme även vi. Offerter tas in från YT och Asfalt Nord. Thomas fixar offerterna och Janne gör ansökan till kommun och Boverket.
Under sommaren har frivilliga under Erik Johanssons ledning byggt ett förråd i nord-östra hörnet av byggnaden. Och Thomas har ordnat med en dörr som kommer att sitta invändigt från stora hallen. Den blir nog inte så dyr.
Erika drar igång städgrupperna igen.
I sommar har folkan tillsammans med
Bangolfen haft 2 sommarjobbare i 3-veckorsperioder under totalt 9 veckor. De
har målat både inne och ute, oljat in altan med mera, städat
”veckostädning” och torkat fönster. Arbetet som är
utfört är bra gjort, men problemet har varit arbetsledarfrågan.
Bangolfen har meddelat att de tänker ha 1 person /3 veckor x 3 perioder
som jobbar nästa sommar och vi funderar på att i så fall ha
1 person den första 3-veckorsperioden, om det går att lösa arbetsledningen
tydligt med att schemalägga oss. Denna sommar har Stefan Andersson (bangolfen)
Erik Johansson, Lars Hällgren, Erika, Thomas och Ulla haft möjlighet
att vara arbetsledare, men vi upplevde att det tog på krafterna.
Aktiviteter som är inbokade under hösten är Krutov den 28/11.
Inför denna fest ska det ordnas med ordningsvakter. Erika kollar med Patrik
Wallmark som hade förslag på personer som ev. kan vara vakter. Ersättning?
Nästa möte blir tisdag den 15/9 kl. 19.00. Det ska behandla höstens agenda. Festkommiten sammankallas.
Mötet avslutas.
Ordförande:
Sekreterare:
Justeras: